Omnibus predstava Kraj svijeta u tri čina premijerno će se izvesti na 59. Festivalu Borštnikovo srečanje u Mariboru 4. lipnja 2024. u 20 sati. Predstava Kraj svijeta u tri čina premijernu je izvedbu imala najprije u Beogradu 06. travnja 2024, zatim je premijerno prikazana u Zagrebu 17. svibnja 2024, a sad slijedi i premijera u Ljubljani.
Koproducenti u projektu su Zagrebačko kazalište mladih, Beogradsko dramsko pozorište i SNG Maribor - Festival Borštnikovo srečanje.
Podsjetimo, omnibus predstava Kraj svijeta u tri čina nastao je u okviru međunarodnog kazališnog projekta ''Skriveni glasovi u sjeni pandemije'' sufinanciranog sredstvima Kreativne Europe uz financijsku potporu Europske komisije.
Više o predstavi:
KRAJ SVIJETA U TRI ČINA
POD SUKNJOM / AKTIVISTKINJE / SVIJET ZASLUŽUJE KRAJ SVIJETA
Koprodukcija: Zagrebačko kazalište mladih / Beogradsko dramsko pozorište / SNG Maribor - Festival Borštnikovo srečanje
GLUME:
Pod suknjom: Katarina Bistrović Darvaš, Anđela Ramljak
Aktivistkinje: Petja Golec Horvat, Nina Kuclar Stiković, Rina Pleteršek, Barbara Polajnar, Milena Pučnik, Špela Setničar, Gaja Višnar
Svijet zaslužuje kraj svijeta: Iva Ilinčić, Mirjana Karanović, Milica Stefanović, Bojana Stojković
Autorice: Kristina Kegljen, Katja Gorečan, Tijana Grumić
Redateljica: Selma Spahić
Dramaturginja: Ivana Vuković
Scenografkinja: Urša Vidic
Kostimografkinja: Belinda Radulović
Skladatelj: Draško Adžić
Oblikovatelj rasvjete: Aleksandar Čavlek
Suradnica za scenski pokret: Ana Dubljević
Inspicijentica: Dina Ekštajn
Riječ dramaturginje:
Omnibus predstava Kraj svijeta u tri čina nastaje prema tekstovima Pod suknjom Kristine Kegljen, Aktivistkinje Katje Gorečan i Svijet zaslužuje kraj svijeta Tijane Grumić. Sva tri teksta imaju snažan feministički i autorski pristup zadanoj temi iskustva nasilja nad ženama u pandemiji, stvarajući uzbudljiv univerzum značenjski bogat ženskim faktima i artefaktima, a aktivan u otporu neoliberalnom kapitalizmu i patrijarhatu. Otpor se ne odnosi samo na svijet tekstova već i na njihovu i našu poziciju autorica, kulturnih radnica, svjesnih da ovisimo stalno o nekom (rijetkom) natječaju, u ovom slučaju rigidnih odrednica europskog projekta. Aspekt kulturnih radnica proširen je i dokumentarnim materijalima u dijalogu s tekstom Aktivistkinje.
Otpor i ženska osveta otvaraju se kao ključna zajednička pitanja koja postaju režijska provodna nit, bilo da smo u svjetovima majki i kćeri, vještica i 18 prepariranih ptica, jedne svinje i 13 pupčanih vrpci, gromova i blata ili svijetu čisto bijele suvremene galerije ženske povijesti s trenutačnim postavom o radnicama u kulturi koje pozivaju na protest. Na kraju, sve je to jedan svijet, onaj onkraj patrijarhalnog, čiji proplamsaji katkad dobace i do kolektivne svijesti, a za koji ipak nismo sigurne postoji li zaista ili ga samo sanjamo. Taj svijet inzistira u usmjeravanju ogledala k nama samima – kako gledamo (na) žene dok se zauzimaju za svoje živote jest političko pitanje.
Kraj svijeta u tri čina suvremeni je dramski omnibus koji suverenom izvedbom pokazuje snagu ženskog iskustva od prasvijeta do danas, od univerzalnog do usko teatarskog, upozoravajući nas da je s aktualnim, vladajućim vrijednostima, kraj svijeta davno stigao.
Ivana Vuković
Comments