top of page
  • Writer's pictureSandra Brambilla

Izložba "Crno u infra(crvenom)" u Galeriji Sv. Ivan Zelina u sklopu 19. noći muzeja


Tajanstveni krug
Foto: Press

U Galeriji Sv. Ivan Zelina Dijana Nazor Čorda izložit će recentni ciklus crnih infrared slika nastao u posljednjih nekoliko godina. 

 

U Galeriji Sv. Ivan Zelina 31. siječnja 2024. u 19.00 sati u sklopu 19. noći muzeja, otvara se izložba „Crno u infra(crvenom), U polju infracrvene crne slike“ Dijane Nazor Čorda. Ovom izložbom slikarica predstavlja svoj recentni ciklus crnih slika nastalih InfraredArt metodom u kombiniranoj tehnici akrila, pozlate, fluorescentnih i fosforescentnih boja od 2018. do 2023.  Dodatna je posebnost katalog koji je dijelom opremljen reprodukcijama slika tiskanim u dvama spektrima. 


Izložba „Crno u infra(crvenom)“ prikazuje dvadeset umjetničkih slika nastalih novom metodom infracrvenog slikarstva uz nekoliko animacija izloženih slika. U ovom ciklusu autorica ispituje mogućnosti i načine dobivanja tonova miješanjem crne boje u nerazdvojivosti, simbiozi dvaju likovnih izražaja na istom nosiocu u vizualnom i bliskom IR spektru. Od 2012. godine započela je istraživanje infracrvenog slikarstva u sklopu doktorskog studija na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Fascinirana crnim bojama/pigmentima, nastavlja propitivati njihova svojstva u želji da istraži neiscrpne mogućnosti infrared senzacija tzv. blizancima boja u golom oku nevidljivu spektru. Od 2023. u prvi sloj svake slike uvodi novost označavanjem brojevima koji su skriveni uz monogram u infrared slici.


Metodom se koristila na temelju inovacije InfraReDesign i InfraRedArt koju je razvio prof. emeritus Vilko Žiljak sa svojim istraživačkim timom 2007. godine u Zagrebu. Od 2014. Nazor Čorda kontinuirano nastavlja daljnje unapređenje i višeslojno istraživanje svojstva pigmenata/boje u dvama spektrima. Posjetitelji će, koristeći se suvremenim IR kamerama, na izložbi apstraktnih slika u donjim slojevima otkriti figurativne slike s motivima labirinata, portreta te kršćanskim motivima uz potpise skrivene golom oku čime nevidljivo postaje vidljivo.


O njezinu je radu kustosica izložbe Sanda Stanaćev Bajzek, povjesničarka umjetnosti, u predgovoru teksta izložbe napisala:

Novom izložbom Dijana Nazor Čorda svjedoči konstantu u predstavljanju vlastitog umjetničkog djela koje uvijek čini koncepcijska zaokruženost stvaralačkog iskustva temeljenog na promišljanju i strukturiranju prostora infracrvene (IR) slike koja je mnogo više od tehnološke inovacije i estetske senzacije. To je slika koja nosi identitet djela čiji sustav plastičkih znakova tendira prema čistoći i univerzalnosti umjetničkog jezika i svjedoči o jedinstvenosti likovne sintakse bazirane na redukcionističkom pristupu gradnje monokromnog slikovnog polja. Oblikujući ga koncentriranom gestom i reduciranom paletom, Dijana je izgradila vlastiti sustav pikturalne i morfološke organizacije prostora svoje „crne slike“ dajući prednost čistoj formi, jasno strukturiranoj kompoziciji u oba nivoa - onom prostom oku vidljivom i onom „nevidljivom“, skrivenom u IR spektru. (…) U slici egzistiraju jasne simbolične forme sugerirajući stanja autoričine kreativne svijesti usidrene u snažnoj psihičkoj aktivnosti, ali i želji da „poduči“ gledateljevo oko percipiranju na drugačiji način. (…) Stoga i ovo novo predstavljanje podcrtava slikarsku samosvojnost autorice dosljednu njezinu umjetničkom i znanstvenom iskustvu. Jer, postavljajući unutar vlastitog likovnog stvaralaštva jasne ciljeve i visoke kriterije unutar autonomnog izričaja, stvorila je jedinstvenu sliku ne kao koncepcijsku prisilu, već kao rezultat nužnosti neprestanog sazrijevanja. Započinje ga autoportretom unutar pravokutne crne slike, a završava portretom tvorca IR tehnologije u središtu labirinta crnog kvadrata.

 

Dijana Nazor Čorda doktorirala je na poslijediplomskom doktorskom umjetničkom studiju Slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu 2017. na temu Slike u infracrvenom području: odlaganje vidljivoga pod mentorstvom red. prof. Igora Rončevića i izv. prof. dr. sc. Jane Žiljak Gršić. Diplomirala je 1995. godine na Fakultetu prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja u Splitu, program studija Likovna kultura, danas Umjetnička akademija, te stekla zvanje profesora likovne kulture - restauratora. Od 1995. izlagala je na 42 samostalne izložbe u Hrvatskoj, Belgiji i Australiji.


Od 1993. sudjelovala je na preko 100 žiriranih skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Dobitnica je više nagrada, priznanja i pohvala za umjetnički i likovno-pedagoški rad. Slike joj se nalaze u fundusima više hrvatskih muzeja  i privatnih zbirki. Objavljeno joj je više znanstvenih i stručnih radova o primjeri infracrvene metode na slikama.   Članica je HDLU-a Zagreb, InSEA-e, HULULK-a i Grupe Infra.

 

Glazbeni okvir: pijanist Vitomir Ivanjek

 

Izložba je otvorena za posjetitelje do 17. veljače uz prethodnu najavu na broj: 091 181 2946 ili 098 667756.

bottom of page