top of page

Doznajemo koje novosti priprema ZKM u kazališnoj sezoni 2025./2026.

  • Writer: Sandra Brambilla
    Sandra Brambilla
  • Jul 9
  • 4 min read
ree

U sezoni 2025./2026. Zagrebačko kazalište mladih priprema brojne novosti za ljubitelje kazališne umjetnosti. Otkrivamo ih u nastavku teksta.


Dvije nagrađene predstave koje ste propustili pogledati u ZKM-u – jer su bile rasprodane - pogledajte u rujnu na početku nove kazališne sezone.

Ponovno su na repertoaru:


JEZIK KOPAČKE, Filipa Grujića i Ivana Ergića, u režiji Boruta Šeparovića


SIN, MAJKA I OTAC SJEDE ZA STOLOM I DUGO ŠUTE, Ivora Martinića, u režiji Aleksandra Švabića


Dvije premijere ZKM najavljuje u prvom dijelu kazališne sezone 2025/26.


PREMIJERA 17. listopada 2025.


Johan Harstad

MAX, MISCHA I OFENZIVA TET

prijevod romana u izdanju OceanMore: Anja Majnarić

redatelj: Ivica Buljan


dramaturgija i adaptacija teksta: Vid Hribar


Max, Mischa i ofenziva Tet predstava je o odrastanju, obitelji, migracijama, o kretanju, a prije svega o vremenu. S jedne strane vrijeme radi ono što jedino zna- ide naprijed. S druge strane, povremeno se pretvara u nevrijeme. Katkad to nevrijeme poprima apokaliptične razmjere, one meteorološke, ali i intimne i političke. Selidbe, ratovi, otkrića naftnih platformi, krahovi prijateljstva, recesije, ljubavni brodolomi u centrifugi Maxovih sjećanja postaju priča o stalnoj ljudskoj potrebi da se adaptiramo i da se krećemo naprijed. Predstava nastala po romanu Johana Harstada u svom fokusu ima kazališnog redatelja Maxa Hansena, nekoć Norvežanina, a sada beskućnika razapetog američkim autocestama, kazališnom turnejom, vlastitim uspomenama i neizvjesnom budućnosti. Melankoličan je i neispavan, osjeća da je na kraju iako ima 35 godina. Iz te pozicije Max pred nama proustovski rastvara svoj život u svim smjerovima nadajući se da će jednog dana stići doma, gdje god i kad god to bilo.


Max, Mischa i ofenziva Tet predstava je o primjenjivosti vijetnamskog gerilskog ratovanja u svakodnevnom životu, o onima koji su ratovali i onima koji su protiv njih prosvjedovali, o jazzu i hiperrealističnim slikama perilica rublja, o suncu na Fire Islandu i traženoj radnoj kopiji filma Apokalipsa danas.

Predstava postavlja pitanje koje si prije ili kasnije postavi svatko tko je ikada otišao: Koliko dugo moraš biti odsutan da bi postalo prekasno za povratak kući.

Vid Hribar


Glume: Milivoj Beader, Hrvojka Begović, Dado Ćosić, Nataša Dangubić, Rok Juričić, Luka Knez, Ugo Korani, Milica Manojlović, Frano Mašković, Toma Medvešek, Sreten Mokrović, Barbara Prpić, Rakan Rushaidat, Lucija Šerbedžija, Vedran Živolić, k.g. Ivan Jurković


Autorski tim čine i: scenograf: Aleksandar Denić / kostimografkinja: Ana Savić Gecan / oblikovatelj videa: Toni Soprano Meneglejte / skladatelj: Darko Rundek / oblikovatelj rasvjete: Sonda 13 / umjetnički suradnik: Robert Waltl / kondicijski trener: Antonio Grabić / inspicijentica: Dina Ekštajn


Bilješka o piscu: Johan Harstad (rođen 1979. u Stavangeru, Norveška) je norveški književnik, dramatičar i vizualni umjetnik, poznat po svom bogatom, stilistički složenom i intelektualno angažiranom pisanju. Njegov roman "Max, Mischa i ofenziva Tet" (Max, Mischa og Tetoffensiven, 2015) smatra se jednim od najvažnijih romana norveške književnosti 21. stoljeća.



PRAIZVEDBA 12. prosinca 2025.


Tena Štivičić

ACID

redatelj: Antanas Oibcarkas


dramaturginja: Karla Leko


„Neizbježno je. Kad se bavite javnim poslom život vam je stalno prepušten na milost i nemilost velikom, kolektivnom javnom mnijenju. (…) Obožavaju vas. Pa vas mrze. Što je obožavanje bilo veće, to je mržnja žešća. U tu računicu možete se pouzdati kao u fizikalni zakon.“


Smještena u prostor umjetničkog stvaranja, nova izrazito uzbudljiva drama jedne od najznačajnijih suvremenih hrvatskih dramatičarki Tene Štivičić ACID/KISELINA, podjednako zarezuje u prostor privatnog i javnog te kroz suptilno elaborirane odnose moći unutar umjetničkog kolektiva otvara teme koje se na ovaj način ne tematiziraju dovoljno u našoj recentnoj kazališnoj produkciji, dok su istovremeno bolno prisutne u širem javnom prostoru.

Snimanje dokumentarnog filma o pripremama za novi balet kojim će protagonist ove predstave proslavljeni koreograf Gabrijel obilježiti trideset godina karijere, odjednom otvara procjep u jednu drugačiju sliku o velikom umjetniku, koji je kako svjedoče anonimni izvori, svoju karijeru navodno gradio i kroz različite oblike okrutnosti prema svojim kolegama i suradnicima. Na taj se način počinje rastvarati istovremeno i uzbudljiv i duboko uznemirujući pogled u svijet u kojem se stari principi dolaska do umjetničkih rezultata najviše kvalitete odjednom prokazuju duboko problematičnima, gotovo traumatskima. Svaki kreativni proces nužno otvara pitanja (samo)discipline i propitivanja vlastitih sposobnosti i unutarnje vrijednosti, a koji u trenutku u kojem je kompromitiran za sve aktere ove drame počinje stvarati polja duboke sumnje u vlastitu autorsku, moralnu ali i generalno ljudsku poziciju.

Suptilnim i duboko promišljenim dramskim rukopisom Tena Štivičić namjerno ostavlja širok prostor interpretacije istine unutar svoje drame, koja će u režiji vodećeg litvanskog redatelja mlađe generacije Antanasa Obcarskasa sasvim sigurno pozvati na promišljanje o tankoj granici između unutarnjeg osjećaja za etičnost i javne percepcije onoga što se podrazumijeva kao moralna istina.

Tomislav Zajec


Glume: Frano Mašković, Nataša Dangubić, Rakan Rushaidat, Nikolina Prkačin, Adrian Pezdirc, Mateo Videk i profesionalni plesači koji će biti odabrani na audiciji


Autorski tim čine i: scenografkinja: Barbora Šulniūtė / kostimografkinja: Marta Žegura / koreograf: Miloš Isailović / oblikovateljica videa: Judita Gamulin / kompozitor: Damir Šimunović / oblikovatelj rasvjete: Aleksandar Čavlek / inspicijentica: Milica Sinkauz


Bilješka o redatelju:


Antanas Obcarskas (1990.), litavski kazališni redatelj, dramaturg i filozof. Diplomirao filozofiju na Sveučilištu u Vilniusu, a kazališnu režiju na Litavskoj akademiji glazbe i kazališta.

Umjetnički je kurator i jedan od vodećih redatelja Litavskog nacionalnog kazališta (LND) te aktivan sudionik europskih kazališnih mreža

Njegov redateljski opus obuhvaća suvremene i klasične drame, s naglaskom na političku introspekciju, identitet i društvenu kritiku.

U režijama često surađuje s autorima kao što su Saara Turunen, Édouard Louis i Laurynas Adomaitis.


Koprodukcija: u Zagrebačkom kazalištu mladih u koprodukciji s Litavskim nacionalnim kazalištem, Antanas Obcarskas, postavit će predstavu ACID dramske autorice Tene Štivičić, čime jača most između litavske i hrvatske kazališne scene.


Još dvoje redatelja– stiže u drugom dijelu kazališne sezone 2025/2026. s kojima će ZKM oblikovati svoj dramski program.


Nakon sjajne režije Braće Karamazovih, vraća nam se Oliver Frljić - jedan od najutjecajnijih i najprovokativnijih kazališnih redatelja regije i Europe. Frljić zauzima vodeću umjetničku poziciju pri Maxim Gorki Teatru u Berlinu, gdje od 2022. režira i oblikuje filozofiju i društveni angažman tog teatra. Smatraju ga ključnom figurom suvremenog europskog pozorišta.


Slovenska redateljica - Nina Rajić Kranjac (1991.) - jedna je od najhrabrijih i najinovativnijih mladih redateljica u srednjoj Europi. Njezini performansi poput „Solo“, „Mrakiade“ i adaptacije „Angels in America“ snažni su, višeslojni i intelektualno postavljeni, kombinirajući improvizaciju, autobiografičnost i aktivnu interakciju s publikom.


Višestruka je dobitnica nagrada na Borštnikovom srečanju, a nedavno je nagrađena Prešerenovom nagradom te priznanjem The Stagea koji ju je uvrstio među pet najperspektivnijih europskih redateljica. Po prvi put režira u nekom hrvatskom kazalištu – a ZKM se veseli što je to baš u njegovim prostorima.


Foto: ZKM/Press

Comments


Ne propustite novosti

Pretplatite se na newsletter

Hvala na prijavi!

bottom of page